نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بامداد امروز سه‌شنبه به منظور نشان‌دادن «آمادگی نیروهای اتمی آمریکا و موثربودن آنها» یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که واشنگتن تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای تامین سامانه‌های موشک بالستیک تاکتیکی(ATACMS) برای اوکراین ندارد.
پیونگ‌یانگ در پاسخ به اقدامات تنش‌زای آمریکا و متحدانش در شبه‌جزیره کره، یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرد.
ارتش آمریکا روز چهارشنبه خبر داد که یک موشک بالستیک قاره پیما که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیز بوده، آزمایش کرده است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز از پرتاب موشک بالستیک قاره پیما «مینوتمن ۳» از یک پایگاه نیروی هوا فضا در ایالت کالیفرنیا خبر داد.
پرتاب موشک بالستیک کره شمالی واکنش‌ ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را به همراه داشت.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو کماکان به آمریکا در خصوص پرتاب موشک های بالستیک اطلاع رسانی خواهد کرد.
همزمان با شلیک دو موشک بالستیک از سوی کره شمالی به سمت آب‌های شرقی این کشور، خواهر رهبر و سیاستمدار ارشد پیونگ‌یانگ به آمریکا هشداری جدی داد.
کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
وزیر دفاع ژاپن می گوید موشک بالستیک جدید کره شمالی این قابلیت را دارد که به خاک آمریکا اصابت کند.
در بحبوحه تنش آمریکا با چین و کره شمالی، نیروی هوایی آمریکا موشک قاره‌پیمای بالستیک «مینتمن-۳» را با موفقیت در کالیفرنیا آزمایش کرد.
دی‌اف ۱۷ سال ۲۰۱۹ در هفتادمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست در رژه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، رونمایی شد. این موشک بالستیک به کلاهک گلایدر هایپرسونیک DF-ZF مجهز است. این موشک هایپرسونیک بر پرتابگر متحرک سوار است و همین ویژگی به ترسناک بودن آن می‌افزاید، چرا که با قابلیت تحرک بالا کشف و نابود کردنش پیش از پرتاب دشوارتر می‌شود.
وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، برد کافی را برای رسیدن به خاک آمریکا داشت.
وزیر خارجه کره شمالی پس از شلیک یک فروند موشک بالستیک، به آمریکا درباره پشیمان شدندش به علت دست زدن به قمار علیه پیونگ یانگ هشدار داد.
ژاپن و آمریکا در میانه تنش ها بر سر پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی اقدام به برگزاری مانور مشترک کردند.
کره شمالی روز شنبه در واکنش به انتقادات آمریکا و متحدانش اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور جنبه دفاعی دارند.
کره شمالی همزمان با استقرار مجدد ناو آمریکایی، موشک های بالستیک شلیک کرد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را محکوم کرد.
خبرگزاری رسمی کره جنوبی "یونهاپ" نوشت نشانه‌های مشکوک از جانب کره شمالی درشرایطی درحال وقوع است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند در پایان ماه جاری میلادی در رزمایشی با حضور یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا شرکت کنند.
ارتش آمریکا روز چهارشنبه از آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما خبر داد.
سخنگوی پنتاگون: پرتاب آزمایشی عملیاتی موشک بالستیک قاره پیمای «مینتمن III» از سوی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا از محل پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در ایالت کالیفرنیا انجام می‌شود.
ارتش آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک بالستیک قاره پیمای غیرمسلح «Minuteman ۳» را آزمایش کرده است.
نیروی هوایی آمریکا می‌گوید بامداد امروز سه‌شنبه به منظور نشان‌دادن «آمادگی نیروهای اتمی آمریکا و موثربودن آنها» یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است.
دولت آمریکا در خصوص فروش این تسلیحات به عربستان سعودی می‌گوید: «این موشک‌ها برای دفاع از مرزهای پادشاهی عربستان سعودی در برابر سامانه‌های هوایی بدون سرنشین حوثی‌ها و حملات موشکی بالستیک به سایت‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده می‌شوند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ